W 1991 r. włoska firma KFM wycofała się z produkcji silników KFM 112, którymi były napędzane pierwsze maszyny Jabiru. Pomimo poszukiwań, nie udało się znaleźć takiej jednostki napędowej, która charakteryzowałaby się jednocześnie niewielką masą, odpowiednią mocą i techniczną prostotą. Wobec tego Jabiru Aircraft sama zaprojektowała i zbudowała taki silnik- dwurzędowy boxer Jabiru 1600 o mocy 44 kW (60 KM), lżejszy i tańszy w eksploatacji niż silniki oferowane przez konkurencję. Niespełna półtora roku później Jabiru uzyskała certyfikat na swój własny silnik! Od kwietnia 1993 r. do marca 1996 r. zbudowano 54 samoloty napędzane nimi. W tym okresie wymieniono też silniki w większości wcześniej wyprodukowanych maszyn.
Pod koniec 1995 r. wszedł do produkcji silnik Jabiru 2200 o mocy 59 kW (80 KM) i stał się podstawowym silnikiem dla samolotów Jabiru. Był także montowany do starszych egzemplarzy, zamiast poprzedniej wersji silnika Jabiru 1600. Do produkcji weszła również wersja silnika Jabiru 2200A o zwiększonej do 62,5 kW (85 KM) mocy oraz wersja Jabiru 2200J, która uzyskała certyfikat według przepisów europejskich JAR 22H. Firma opracowała także silnik Jabiru 3300 o mocy 88 kW (120 KM) oraz jeszcze większy- Jabiru 5100 o mocy 134 kW (182 KM). Są one montowane w niektórych modelach samolotów Jabiru, wymagających większych mocy, modernizowanych lub dostępnych w zestawach do samodzielnego montażu.